Українська освіта: чому скандал із харківським тортом гірше картонного лицаря

Проблема батьківських грошей в школі розбурхує українське суспільство вже не одне десятиріччя. Змінюються президенти, крісло міністра освіти займають нові фахівці, батьківські комітети переживають етапи трансформації, а змін, по суті, ніяких не відбувається.

Чи важливі гроші в школі? Спробую розібратися на прикладі двох шкіл.

Скандал з тортом у Харкові

Отже, всі, напевне, пам’ятають скандал в одній зі шкіл Харкова, коли батьківський комітет вирішив відсвяткувати початок осінніх канікул чаюванням з тортом, не пригостивши одну дівчинку. Нагадаю, дитині не дали шматочок торта через те, що її батьки не здали гроші на цей захід. Особлива трагедія даної ситуації полягає в тому, що з того, що відбулося, зробили публічну екзекуцію і довели дитину до сліз і депресії. Тоді осудженням зайнялася вся країна, багато було в ЗМІ і критики, і аналітики. Експерти висловлювали свою думку у всіх можливих жанрах журналістики і, зрозуміло, робили це справедливо. Якби не одне але … Чи змінила бурхлива дискусія ситуацію в українських школах? .. Ні!

Річард Левове серце

 

Для порівняння і розуміння ситуації візьмемо цей же день напередодні осінніх канікул в іншому середньоосвітному навчальному закладі. Це звичайнісінька школа в одному з населених пунктів Дніпропетровської області. Діти підготувалися до практичного заняття з всесвітньої історії на тему “Лицарський турнір”. Трошки школярам допомогли батьки, але лише подали ідею і принесли картонні коробки, які безкоштовно віддали в магазині, оскільки все одно планували здати їх у макулатуру.

Семикласники зробили з картону лицарські лати, які вдягли на одного з однокласників. Інструкцію та матеріали знайшли в Інтернеті, тому робота виявилася вельми простою. Підготовкою займалися лише шість осіб, для інших дітей із класу своєрідна історична реконструкція була сюрпризом. Малювали, вирізали і клеїли костюм середньовічного лицаря школярі після уроків, а потім сховали в сусідньому кабінеті, домовившись з учителем іншого предмета.

Перед початком уроку імпровізований лицар вийшов за двері і чекав свого входу по сигналу. Діти підготували сценарій доповіді, тому поява “лицаря” була дуже ефектною і спричинила в класі фурор. Наочно школярі показали, з чого складався костюм середньовічного воїна на прикладі Річарда Левове Серце. Звичайно, ця історична постановка  супроводжувалася сміхом і веселощами, але позитив у даному випадку мав виключно сприятливий ефект. Після уроків з “лицарем” влаштували фотосесію, публікуючи фотографії в Instagram і Facebook.

Зрозуміло, після занять веселу виставу на уроці історії школярі активно обговорювали. І всі пішли на канікули в чудовому настрої і на позитиві, продовживши обговорення в коментарях соціальних мереж.

І важливим у цій ситуації є той факт, що картонний Річард Левове Серце не зажадав ніяких фінансових витрат. Виявилося, що і без грошей можна провести останній день в школі напередодні канікул дуже весело і цікаво.

Дві різні історії в абсолютно рівноцінних українських школах демонструють: школярам не потрібні збори грошей в батьківських комітетах, подарунки і торти. Важлива елементарна увага дорослих, обмаль часу і участі, а далі вони все зроблять самі. Більш того, наші діти здатні зробити це так, що результатом будуть не сльози і скандал, а користь, веселощі і позитив.

Яна Катасонова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *