Наші діти люблять читати: як зацікавити школяра зустріччю з письменником

Стереотип про дітей, які цікавляться тільки гаджетами – це міф. Просто дорослі приділяють їм недостатньо уваги.

У Центральній бібліотеці Павлограда Дніпропетровської області 17 травня відбулася зустріч семикласників школи №17 з відомою сучасною письменнецею Наталією Дев’ятко.

Здавалося б, для сучасних дітей бібліотека, книги, письменники – все це страшенно нудно. Цікавіше блогери, YouTube і комп’ютерні ігри. Але в реальності всі ці домисли виявилися помилкою. У дітей на зустрічі зацікавлено горіли очі, вони жваво ставили питання і з задоволенням брали книги з автографом автора.

Письменники серед нас

Ідея цієї зустрічі виникла з тієї причини, що ми звикли бачити письменників лише на сторінках підручників, читати їх коротку біографію і згодом думати про них, як про віртуальних персонажів, ніби вони є частиною власних книг або поетичних рядків. Однак зараз в Україні є багато сучасних авторів, твори яких включені до шкільної програми. Для дітей це шанс развіртуалізуватися і усвідомити, що письменник – це так ж реальна людина, як учитель, лікар або продавець.

У павлогорадських школярів з’явилася така можливість. Наталія Дев’ятко приїхала до них на зустріч із Дніпра. Зібралися в бібліотеці в неформальній обстановці і поговорили про все, що цікавило семикласників. Тим більше, що її книга “Легенда про юну Весну” включена рішенням Міністерства освіти в додатковий список літератури, який діти отримають на майбутнє літо.

Читати – модно

На початку зустрічі діти відчували себе дещо скуто. Але уважно слухали біографію автора, її розповіді про появу образів, сюжетів і цілих книг.

“Як ви думаєте, скільки часу я писала” Легенду про юну Весну “? – запитала Наталія.

Зрозуміло, школярі почали говорити свої варіанти. І питання було дійсно цікаве – скільки ж автор працює над книгою, яка потім стає класикою літератури. Виявилося, що фантастична повість створювалася три тижні. Однак письменниця уточнила, що деякі книги вона пише кілька місяців і навіть років, причому це забирає багато сил і емоцій.

На завершення двогодинної зустрічі (і весь цей час діти були дійсно зацікавлені) семикласникам запропонували поставити питання. Ось тоді аудиторія пожвавилася. Хоча, в цілому, протягом всієї бесіди автору вдавалося утримувати їх увагу. Школярі цікавилися, ким Наталія мріяла стати в дитинстві, як з’являються ілюстрації до книги, скільки коштує видати власний твір. Потім автор подарувала найактивнішим кілька книг. І особливий захват викликали автографи. Діти вишикувалися в чергу, щоб письменник підписала їх книгу і продовжували ставити запитання.

Особливим позитивом стала фотосесія: спочатку зробили загальне фото, а потім діти просили сфотографуватися з ними. І це був той момент, коли сучасні інтереси школярів перетнулися зі старою, як світ, традицією читати. Виявилося, що письменники теж в тренді, тому що семикласники потім опублікували фотографії в Instagram, зібрали лайки і коментарі.

Захват від читання книг

Зрозуміло, після зустрічі відразу виникло до дітей питання – вам було не нудно дві години спілкуватися з письменником? .. І з’ясувалося, що це все серйозно, можливо, навіть утомливо, але дуже цікаво. І семикласники, на яких ми, дорослі, навішуємо ярлики про небажання читати, пізнавати нове, зацікавилися книгами і демонстрували справжнє захоплення.

Підсумком зустрічі став певний висновок: читання і книги – це так само модно, як YouTube, Instagram або Like. Важливо просто дітей зацікавити.

До слова, в Україні зараз величезна кількість сучасних письменників, твори яких можна побачити, як серед вправ з української мови, так і в списках літератури. Їх періодичні зустрічі могли б мотивувати дітей частіше шукати істину в книгах, а не в соціальних мережах.

Яна Катасонова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *